Documentació i administració sanitàries

DOCUMENTACIÓ I ADMINISTRACIÓ SANITÀRIES

Centre
Ceir-Arco Villarroel
Durada
1551h lectives i 449h de pràctiques en empreses
Títol
Tècnic o Tècnica Superior en Documentació i Administració Sanitàries
Modalitat
Presencial
Nivell
CF Grau Superior
Família
Sanitat
Codi
CFPS SAD0

sol·licitud d'informació


    Competències

    Consisteix a definir i organitzar processos de tractament de la informació i documentació clínica, extraient i registrant dades, codificant-les i validant la informació, garantint el compliment de la normativa, així com intervenir en els processos d’atenció i gestió de pacients i de gestió administrativa en centres sanitaris.

    PER QUÈ ESTUDIAR AL CEIR-ARCO?

    Acció Tutorial i d'Orientació personalitzada

    PRÀCTIQUES EN HOSPITALS I CLÍNIQUES D'ALT PRESTIGI (DUAL,FCT, ERASMUS+)

    Elevat índex d'inserció laboral

    Segell de qualitat (ISO 9001)

    Accés
    1r curs CFGS
    2n curs CFGS
    Continuïtat

    Accés

    – Títol de tècnic o tècnica

    – Batxillerat (LOGSE) o equivalent. Són equivalents a efectes d’accés:

    • La superació del batxillerat experimental.
    • La superació del COU.

    – Haver superat un mòdul professional 3 experimental.

    – Amb títol d’FP-2 o equivalent.

    – Haver superat prova d’accés a CFGS.

    1r curs CFGS

    M01. Gestió de pacients

    • UF1. Gestió de pacients en l’atenció primària i l’atenció especialitzada
    • UF2. Gestió i derivació de pacients en les diferents prestacions assistencials

    M02. Terminologia clínica i patologia

    • UF1. El llenguatge de les ciències de la salut
    • UF2. Fisiopatologia per sistemes i aparells

    M03. Extracció de diagnòstics i procediments

    • UF1. Rastreig i indexació del document clinic
    • UF2. Indexació d’episodis assistencials específics

    M04. Arxiu i documentació sanitaris

    • UF1. La documentació clinica
    • UF2. L’arxiu clinic

    M05. Sistemes d’informació i classificació sanitaris

    • UF1. Els sistemes d’informació en sanitat
    • UF2. La classificació internacional de malalties

    M06. Ofimàtica i procés de la informació

    • UF1. Ofimàtica i procés de la informació
    • UF2. Tractament avançat de la informació, arxiu i presentació de la informació escrita
    • UF3. Gestió de bases de dades, disseny de full de càlcul i integració d’aplicacions

    M11. Formació i orientació laboral

    • UF1. Incorporació al treball
    • UF2. Prevenció de riscos laborals

    M13. Anglès

    • UF1. Anglès tècnic

    2n curs CFGS

     

    M07. Codificació sanitària

    • UF1. Codificació especifica de patologia sistèmica
    • UF2. Codificació especifica de lesions i emmetzinaments
    • UF3. Codificació especifica de patologia ginecologica, obstétrica i del periode perinatal

    M08. Atenció psicosocial al pacient/usuari

    • UF1. La comunicació en l’àmbit assistencial
    • UF2. Orientació i assessorament en l’àmbit sanitari

    M09. Validació i explotació de dades

    • UF1. Estadistica i epidemiologia
    • UF2. Bases de dades sanitàries

    M10. Gestió administrativa sanitària

    • UF1. La gestió administrativa als centres sanitaris
    • UF2. La gestió administrativa en assajos clinic i projectes de recerca

    M12. Empresa i iniciativa emprenedora

    • UF1. Empresa i iniciativa emprenedora

    M14. Projecte de documentació i administració sanitàries

    • UF1. Projecte de documentació i administració sanitàries

    M15. Formació en centres de treball (FCT)

    Sortides professionals

    • Tècnic o tècnica superior en documentació sanitària.
    • Responsable tècnic o tècnica de codificació de documentació sanitària.
    • Responsable tècnic o tècnica d’arxius d’històries clíniques.
    • Responsable tècnic o tècnica de tractament i disseny documental sanitari.
    • Responsable tècnic o tècnica de sistemes d’informació assistencial
      sanitària.
    • Responsable tècnic o tècnica d’avaluació i control de qualitat de la
      prestació sanitària.
    • Responsable tècnic o tècnica de gestió en processos administratius-
      clínics.
    • Responsable d’administració d’unitats i departaments de centres sanitaris.
    • Assistent o assistenta d’equips d’investigació biomèdica.
    • Secretari o secretària de serveis sanitaris.

    Sortides acadèmiques

    • Qualsevol estudi universitari oficial de grau
    WhatsApp
    1